دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی همزمان با هفتمین دوره جشنواره ملی فیروزه در بخش تولیدات و کالاهای حوزه محصولات و هدایای فرهنگی ظهر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ با معرفی نفرات برتر در مشهد به کار خود پایان داد.

برگزیدگان دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی مشخص شدند 

به گزارش قدس آنلاین؛ قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این جشنواره سعی دارد حوزه فرهنگ و هنر را با اقتصاد گره بزند. در مباحث جامع شناسی، جامعه پویا را جامعه ای می‌دانند که نیازهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای رفع آنها برنامه تعریف کند و این رویداد در همین راستا قدم گذاشته است.
یوسف امینی با بیان اینکه  اگر ما برای نیازهای فرهنگی برنامه نداشته باشیم دیگران از غفلت ما سواستفاده می‌کنند و برنامه می دهند گفت: این جشنواره یکی از اهدافش اینست که نیازهای روز جامعه را شناسایی کند و با پشتیبانی تنوع بومی و با همان نگاه، کالاهای جدید تولید کند. 
در ادامه، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمایت و رونق بخشیدن به تولیدات هنرمندان و کالاهای تولید داخلی و رونق کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت:  معرفی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی و کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی استان از دستاوردهای جشنواره فیروزه است. 
جلیل سروری افزود: تعداد آثار شرکت کننده در این دوره از جشنواره  ۴۶۵ اثر بود که در مرحله اول پایش، با نظر داوران ۳۹۰ اثر به مرحله بعد راه یافت و در مرحله دوم ۸۰ اثر به مرحله نهایی رسید. 
وی ادامه داد: در مرحله نهایی، ۳ اثر برگزیده شد و ۱۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شد که تعداد ۶۰ اثر از ۸۰ اثر مرحله نهایی با نظر داوران به جشنواره ملی فیروزه ارسال شد و در نهایت دو اثر در جشنواره ملی شایسته تقدیر انتخاب شدند. 
در پایان این مراسم، مرجان گنجعلی از مشهد علی اسماعیل نیا و مهدی حسن زاده از تربت حیدریه به عنوان برگزیدگان دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی، معرفی و از آنها تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.